Títol de l’activitat
|
HI HA VIDA DESPRÉS DEL PIRMI???
|
Descripció del agents personals i tecnològics
|
PERSONALS: 1 tècnic de Serveis Socials especialista en inserció laboral per a persones en exclusió social i 5 usuaris que cobrin la Renda Mínima d’Inserció des de fa més de 5 anys.
TECNOLÒGICS: Una aula que disposi de 5 ordinadors amb connexió a Internet, Office, càmera digital i un videoprojector.
|
Descripció del problema
|
Treballar la motivació laboral d’un grup d’usuaris de serveis socials bàsics que cobren la Renda Mínima d’Inserció des de fa més de 5 anys i potenciar la recerca activa de feina.
- Estructuració: És un problema mal estructural, perquè es troba a les activitats diàries. No està restringit pels camps dels continguts i les seves solucions no són predictibles. Poden donar-se moltes solucions alternatives i requereix que els aprenents expressin la seva opinió personal.
- Complexitat: Mitja, ja que el problema és concret i no intervenen molts temes, funcions ni variables que actuen en el problema.
- Especificitat de camp: Situat, ja que fa referència a un aspecte molt concret
- Tipus de problema: Seguint la classificació de Jonassen és un problema de presa de decisions. Els aprenents han d’identificar quins són els beneficis de trobar una feina amb un contracte laboral i els inconvenients o pèrdues que els hi pot ocasionar; i prendre decisions contrastant els avantatges i inconvenients
|
Plantejament del problema
|
El problema va sorgir de molts usuaris de serveis socials que cobren la Renta Mínima d’Inserció, la majoria de cultura gitana, al trobar-se sense eines per a poder fer recerca activa de feina, degut a la seva baixa autoestima, a les dificultats amb les Noves Tecnologies i al no tenir coneixements de l’existència d’ofertes laborals via Internet
Es va explicar aquest projecte als diferents usuaris i es va seleccionar a 5 persones amb una situació social molt cronificada ( alguns cobren la Pirmi des de 1991 ) i mai han treballat de manera regularitzada amb contracte.
|
Context de l’activitat
|
Aquest activitat es duu a terme a la sala de reunions dels serveis socials d’una població propera a Barcelona en un barri amb unes dificultats econòmiques i socials importants on viu un gran sector de població gitana i una alta concentració de població immigrada amb una taxa d’atur superior a la mitja catalana. L’aula disposa de 6 ordinadors portàtils amb connexió d’Internet wifi i un projector.
|
Característiques de l’alumnat
|
El grup està format per 5 usuaris de serveis socials que cobren la RMI amb pocs coneixements informàtics i poca o nul·la experiència laboral. Aquest grup fa més de 5 anys que reben una prestació provinent de la Generalitat de Catalunya i que demana una contraprestació laboral o la realització de cursos de formació, mentre la persona es troba en risc d’exclusió social i laboral. El grup és mixte amb edats compreses entre els 35 i 50 anys i mostren interès per estar al dia en les noves tecnologies i aprofitar-les per tenir un ventall més ampli en la possibilitat de trobar feina.
|
Competències que els aprenents han d’assolir
|
Competència digital Per tal d’accedir a la informació que necessita i fer ús dels diferents recursos tecnològics.
S’ajudarà a redactar el currículum i inserir-lo en diferents pàgines web on hi hagin ofertes de feina relacionades amb el seu perfil personal i professional.
Competència social Per poder conèixer millor, reforçant la seva autoestima i sabent expressar les seves idees i escoltar la dels altres. Per això es faran les primeres sessions xerrades de les expectatives individuals de cadascun i per tal de trobar el perfil professional que necessiten i que els hi agrada.
Competència per a aprendre a aprendre, ja que es dona un aprenentatge al llarg de la vida fora de l’entorn escolar. Es faran tècniques de motivació laboral per a treure la frase de “ yo no puedo “ que tant repeteixen els aprenents.
Autonomia i iniciativa personal, Potenciar l’autonomia de cadascun i que puguin veure les oportunitats que se’ls ofereix i treballar les habilitats necessàries per presentar-se en una entrevista laboral i com ho poden gestionar. Per això es faran role- playings en grup de 2 simulant una entrevista de feina.
|
Continguts
|
Es treballaran conjuntament els continguts conceptuals, procedimentals i actitudinals.
Conceptuals:
- Teletreball
- Noves tecnologies
- Com buscar en Google
Procedimentals:
- Elaboració de CV
- Introducció a les Noves tecnologies
- Cercador de webs de teletreball
- Representació d’una entrevista laboral
Actitudinals:
- Actitud positiva davant el projecte
- Col·laboració amb els companys
- Interès i motivació pel treball
- Respectar les diferents opinions
|
Seqüència d’activitats
|
El projecte es realitzarà en sis sessions de dues hores.
SESSIÓ 1: Es presenta l’activitat i es defineixen els objectius de la mateixa. Es fa la presentació formal de tots els integrants del grup. Es realitza un test d’avaluació inicial per saber les expectatives, i el punt de partença sobre les noves tecnologies.
SESSIÓ 2 i 3 : Recerca de diferents plantilles a la web de CV i Realització del CV. Es faran fotografies i aquestes s’intentaran al CV.
SESSIÓ 4: Posada en comú dels diferents CV i intercanvi d’impressions. Realització de carta de presentació
SESSIÓ 5 i 6 : Recerca a la web de pàgines de feina buscant el perfil adequat de cada aprenent compartint-ho amb el grup i penjant el CV.
SESSIÓ 6: Es continua buscant ofertes laborals i es fa una avaluació final dels seus progressos personals i formatius i què podran aplicar diàriament del que han après.
|
Fonaments psicopedagògics
|
Aquesta metodologia està basada en la concepció constructivista de l’ensenyament i en l’aprenentatge significatiu. Es parteix dels coneixements previs dels aprenents i es situa de forma contextualitzada en el moment que hi viuen. Els aprenents són subjectes actius en el procés d’ensenyament – aprenentatge, aj que s’afavoreix la participació dels mateixos en un entorn de col·laboració amb la resta de companys del grup per tal d’adquirir i compartir informació.
|
Procediments i criteris d’avaluació
|
- Motivació i participació activa en la realització de les activitats
- Aprenentatge de la utilització de les TIC: saber buscar pàgines web amb ofertes laborals i saber pujar el CV
- Aprendre a fer el CV
- Actitud col·laboradora amb els companys
|
Previsió de temporització
|
L’activitat es farà cada dilluns de 10 a 12 durant un mes i mig i es canviaran els participants del grup.
|
miércoles, 12 de enero de 2011
fitxa projcte 2.3
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario