miércoles, 12 de enero de 2011

Conclusions 2.1

Actualment és de gran importància que en la nostra societat hagi centres destinats a dur a terme un ensenyament sobre les noves tecnologies, ja que ens trobem en una societat de la informació on les tecnologies ocupen un lloc primordial en la vida laboral, escolar  i quotidiana dels ciutadans, i és important que aquests centres estiguin oberts a qualsevol edat per tal de potenciar l’educació permanent i donar eines per a saber fer un bon us de les TIC.

En el cas que presento existeix un aprenentatge significatiu, ja que es donen diversos processos: l’assimilació ( ja que el professor va partir dels seus coneixements previs) , l’acomodació, perquè els alumnes han pogut integrar els aprenentatges dintre de les seves estructures mentals) i per un factor molt important que han demostrat els alumnes: la motivació i l’actitud favorable vers els aprenentatges, ja que han vist aquests com a funcionals i que podrien ser útils pel desenvolupament del seu lloc de treball.
Parteixen d’un altre aspecte significatiu com és la intencionalitat en el fet educatiu, ja que el professor els ensenya amb una intenció clara

Amb aquest treball he après que les persones sabem a partir del  raonament basat en casos (RBC), mètode a partir del qual es pot comprovar quan ha hagut un aprenentatge significatiu, i he pogut adonar-me que en el mètode RBC els coneixements estan emmagatzemats en la memòria en forma d’històries i que al mirar un cas nou, he analitzat i intentat recuperar una situació semblant que ja hagués experimentat, és a dir, he recuperat uns coneixements i aprenentatges previs a la situació actual.

Relacionant l’aprenentatge significatiu amb els casos dels meus companys, trobo que la majoria dels casos reflecteixen un aprenentatge significatiu mitjançant les TIC però el cas que més he triat és el Cas de l’Aprenentatge Significatiu de la Lectura i l’ Escriptura a partir de l’ús de les Noves Tecnologies de la Nuria-Rosa Mata, perquè considero què és un projecte interessant, tot i que no innovador i crec que és molt adequat per treballar també amb alumnes amb NEE. A més, tenint en compte l’exemple de KITE, on un mestre d’educació especial utilitza “Inspiration” amb els seus estudiants per ajudar-los a aprendre i recordar vocabulari, serveix per analitzar en profunditat les estratègies que es poden arribar a utilitzar a l’hora de dur a terme un ensenyament/aprenentatge mitjançant les TIC.
Finalment, dir, que trobo que la construcció d’aquesta activitat ha estat molt interessant i productiva perquè he après significativament dels companys, dels casos KITE i del meu propi bagatge anterior

No hay comentarios:

Publicar un comentario